Kennis maken met stage en de indiase cultuur

23 februari 2017 - Tiruchirappalli, India

Hey lieve allemaal

Hier weer een update vanuit het mooie Trichy!
Het is nog steeds een avontuur hier in india. Zo hadden we namelijk heel mooi uitgezocht in de lonley planet naar welke tempel we zouden gaan, maar vergaten we de lonley planet mee te nemen om de naam in op te zoeken en was het dus gokken welke het ook al weer was. Uiteindelijk hebben we die dag dus niet de grootste tempel bezocht maar wel een andere. Deze was ook erg mooi en ik hoop snel internet op mijn laptop te hebben zodat ik mijn fotos van mijn camera op mijn reislog kan zetten. Het was namelijk zo mooi kleurrijk!   Toch was er op dat moment een attractie die meer aandacht trok dan de tempel.... juist wij! Deze mensen hebben nog nooit blanke gezien en al helemaal niet 5 blanke meiden bij elkaar. Ze zijn allemaal nieuwschierig en 5bedoelen het allemaal heel goed maar het is wel vermoeiend. Dus na 2000 selfies met trotse ouders en kinderen waren we de tempel uit. Toen terug naar huis met de bus. Op de heenweg was deze redelijk rustig maar op de terug weg was het vooral heeeeeel erg proppen en nog meer proppen en iedereen kijkt ons aan en wil weten waar we vandaan komen. Het voordeel hierbij is dat ook iedereen ons graag helpt. Wat een ervaring en dat voor 10 euro cent per persoon.

Dat was de eerste zaterdag en de eerste zondag zijn we gaan zwemmen in een hotel met shirt aan. Wat was dat raar en ongemakkelijk. ze kennen daar dus geen ligbedden en je mag maar een uur zwemmen dusja dan maar een uur in het water. Verder hebben we vooral gebruik gemaakt van de wifi (stel europeanen dat we zijn). En toen het avond was gingen we even naar de winkel voor boodschappen. Nou we hadden spijt! dat idee had namelijk heel trichy en je brein ging spontaan op error door alle prikkels.

Tevens zijn we ook gaan winkelen in een grote winkel en zijn we er daar achter gekomen dat indieers heel goed zijn in werkgelegenheid creeëren. Bij elke afdeling of verdieping moet je afrekenen en dan draagt een iemand je spullen, een iemand maakt een bon, bij de volgende 3 reken je af en dan kun je het nog bij iemand ophalen. Voor het halen van zon 10 dingen hebben wij geteld dat we door 27 mensen geholpen zijn!

Verderest kennen zie hier alleen koude douches en wassen we met emmers zoals op de fotos te zien is. Wat wel echt hilarisch is en met zen alle de was doen is ook heel gezellig! Vooral de bij wie hoort deze onderbroek en van wie is deze bh momenten. Over 5 maanden kennen we zeker elkaars was.  Verder zijn we ook al weggesmolten bij ons eerste stroomuitval. We hebben daarbij genoten van diner in romantisch telefoon licht.

Uiteindelijk ben ik hier natuurlijk voor stage en hebben we dus ook veel projecten bezocht. Wat zijn de kinderen hier om te smelten.  Ook is alles veel proffesioneler en gestructureerder als gedacht. Ook de visie is prachtig ze proberen uit  kinderen met beperkingen echt het beste te halen zodat zij de beste plek mogelijk in de maatschappij kunnen bemachtigen en zo min mogelijk afhankelijk zijn.  De projecten die ik gekozen heb zijn:

1. Een engelse pre school op het platteland. Deze zit in de beginfase en is er op gericht om arme dorps kinderen al vroeg engels te leren,  aangezien zij dit als zeer belangrijke taal zien. Op deze manier hebben zij een goede start op school en kunnen zij hopelijk zo veel mogelijk bereiken. Wij gaan deze school mee verder opzetten zodat het zo efficient en pedagogisch als mogelijk wordt.

2. Ik ga helpen bij early intervention. Dit betekent het op vroege leeftijd hulp en theraphie aanbieden  voor kinderen met achterstanden op verschillende gebieden, kinderen met hoor, spraak en zicht problemen en kinderen met autistiche kenmerken. Deze kinderen proberen zij te helpen hun achterstand in te halen op vroege leeftijd en het cognitieve en sensorische vermogen te stimuleren.

Ik ben heel nieuwschierig, want nu gaat het echt beginnen. Hoop mijn eerste ervaringen snel met jullie te kunnen delen!

Doei xoxo
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marion:
    23 februari 2017
    Klinkt super Sanne, veel plezier :)
  2. Joshua Kerstens:
    27 februari 2017
    Leuk Sanne, en heel veel succes de komende maanden!